FAQ´s

Veel gestelde vragen:

1Hoe bepalen jullie het loon van een uitzendkracht/werknemer?
Uitzendkrachten worden ingeschaald volgens de CAO van de opdrachtgever. Hierbij verdienen de uitzendkrachten hetzelfde als de werknemers die direct in dienst zijn.
2Onder welke CAO val ik bij BAANAAB?
Als uitzendkracht bij BAANAAB val je onder de CAO van de Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendbedrijven; de NBBU. De volledige CAO is te vinden op de website van de NBBU. Deze NBBU CAO hanteert het loonverhoudingsvoorschrift waardoor onder andere je loon bepaald wordt aan de hand van de CAO waar je werkt.
3Hoe worden mijn uren verwerkt?
Je gaat gebruik maken van onze E-portal of lekker ouderwets via urenbriefjes. Dit is afhankelijk van de opdrachtgever. In beide gevallen dienen de uren ingevuld en aangeleverd te zijn bij BAANAAB op de maandag voor 10:00 uur na je werkweek. Deze gewerkte uren worden op dinsdag verwerkt.
4Wanneer krijg ik betaald?
BAANAAB streeft ernaar om uiterlijk op de vrijdag na je voorafgaande werkweek je salaris op je rekening te storten. Dit geldt natuurlijk alleen bij een wekelijkse verloning.
5Wat moet ik doen als ik ziek ben?
Meldt je allereerst ziek bij je opdrachtgever voor aanvang van je werktijd. Dan is je opdrachtgever in ieder geval hier van op de hoogte. Verder breng je direct, of in ieder geval tussen (8:30 en 9:00) BAANAAB op de hoogte. Dit kan uitsluitend telefonisch gedaan worden op nummer 055-2340003. Indien jouw ziekmelding niet op tijd binnen is kan dit gevolgen hebben voor jouw ziektewetuitkering.